Adviseur
Marketing & communicatie

/  Zorgmedewerkers zijn de belangrijkste
zorgmarketeers voor je organisatie. /
/  Zorgmedewerkers
zijn de belangrijkste
zormarketeers
voor je organisatie  /

Het zijn de mensen die het doen in de zorg. Medewerkers maken het verschil in contact met de klant. Goede zorg draait vooral om de kwaliteit van de interactie tussen zorgverlener en zorgvrager. Daarom moet marketing gedragen worden door medewerkers. De invoering van marketing is geen eenvoudige opgave. Het is een langdurig veranderingsproces dat alle geledingen van de organisatie raakt.

Advies over marketing & communicatie

/  Buiten winnen is binnen beginnen

Zet de werkvloer in zijn kracht. De organisatie die in staat is de creativiteit, kennis en kracht van de werkvloer te ontsluiten en benutten, doet het goed voor zijn klant. Maak directeuren, managers en teamleiders (mede)verantwoordelijk. Zij hebben een voorbeeldfunctie. Integreer communicatie-activiteiten in de lijn en zorg voor consistente, creatieve en effectieve uitvoering.

/  MARKETINGAFDELING KRITIEKE SUCCESFACTOR

Marketing moet gedragen worden door directie, management en medewerkers. Zeker in de gezondheidszorg waar managers meestal integraal verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsresultaten. Klantgericht denken zit echter meestal niet in het DNA van een zorgorganisatie. De marketingafdeling speelt dan ook een cruciale rol als aanjager en uitvoerder.

benieuwd wat ik zou kunnen betekenen?

Neem contact op.

benieuwd wat ik zou kunnen betekenen?
NEEM CONTACT OP
STUUR EEN MAIL
contact@mariandraaisma.nl
Link met mij
www.linkedin.com